Datça'nın güzellikleri / Beauties of Datça

kuru incir içi nurlu badem




























Her şey benim badem ezmeli kurabiye yapma takıntımla başladı. Televizyonda izlediğim bir yemek programında badem ezmeli ve çam fıstıklı kurabiyeler yapıyorlardı ve hamurun o kaşığa yapışan, o zor şekle giren sert kıvamını gördüğüm andan sonrasını net hatırlayamıyorum! Tarifini takip edemedim ama adı aklımda "pignoli". Acıbademin italyancası. Çok iyi bir acıbadem tarifi bulmak malesef zor, Türk mutfağında ciddi bir arşiv sorunu var. Oysa pignoli için güvenilir kaynaklardan iyi sonuç vereceğine emin olduğunuz bir tarifi rahatlıkla bulabiliyorsunuz... Tamam kafaya taktım ama önce badem ezmesi gerekli, değil mi? Üstelik de az buz değil. Hem ilk seferde istenilen tatta olmama (becerememenin kibarcası) riski de var. Bana çook badem ezmesi gerekli! 

Badem ezmesi deyince adres belli, Bebek Badem Ezmecisi. Lezzet ve kalite konusunda evet, gözüm kapalı alabilirim, ama ödeme yapmaya gelince gözlerin fal taşı açılması mümkün. Ne yapmalı? İyi bir tarife ulaşıncaya kadar deneme-yanılmaya uygun, uygun fiyatlı badem ezmesi arayışına girdim. Gezmediğim market, dükkan, baharatçı, kuruyemişçi kalmadı, ama yok. Endüstriyel üretilenleri de almak istemiyorum. Herhalde kurabiye yapmaya, badem ezmesi imal ederek başlayacağım derken.. İnternette karşıma Datça Köy Ürünleri diye bir şey çıktı. Datça deyince akan sular durur, bu bir. Üstelik Sındı köyündekiler kendi imkanları ile kurdukları bu kooperatifte, Datça'nın nimetlerini toplayıp, işleyip, kendi imkanlarıyla satmaya çalışıyorlar, bu iki. Hemen ufak tefek bir iki şey sipariş ettim (cuma günüydü) ve beklemeye başladım. ne bir onay maili geldi, ne kargo bilgisi. Neyse ki, telefon numarası vardı, aradım ve "Abim onları kargoya verdi, bugün gelir" dedi sevimli bir kızcağız ve gerçekten de o akşam elime ulaştı (pazartesi günü oluyor). İnternette kargo ücretini 0 TL gösterip, kargoyu ödemeli yollamışlardı. Ama onay maili ve kargo ücreti konusunu şimdilik görmezden geliyorum, zamanla nasıl olsa düzelecektir.

datça badem ezmesi




























Hemen paketi açtım, keten bir torba içinde, kuru domates, kuru incirler, nurlu Datça bademi ve badem ezmesi - Bebek'tekinin üçte biri fiyatına. İncir ve bademler çok nefis! Badem ezmesi de yediklerim içinde, Bebek'tekinden sonra en iyisi diyebilirim. Artık sık sık buradan sipariş edeceğim gibi görünüyor. İstanbul'da bulabileceğimden daha taze ve lezzetli olanı uygun fiyata alabilmek mi daha keyifli, yoksa bir vesile ile Datça'lılara destek olabilmek mi karar veremedim.

Bir dahakine de incirli badem tatlısı (taş fırında pişiyormuş) ve kekik balı sipariş etmeyi düşünüyorum, bir de - büyük ihtimalle bu ezmeleri kahveyle yiyip bitireceğimden- pignoli kurabiyeleri yapmak için yeni bir paket badem ezmesi!


İçinde Datça geçen her şey güzel...


Datça Köy Ürünleri
http://www.ballibadem.com/
0252 712 83 18

kurutulmuş domatesleri
sıcak suda bekletip, süzüp, zeytinyağı dolu bir kavanoza doldurdum.