Causses / Paris


































Paris, sokaklarında amaçsızca dolaşırken, karşınıza bir sürü süpriz çıkarabilir. Biraz dikkatle bakmak, biraz da karış karış gezmek gerekiyor. 
Yağmurlu bir günde, Montmartre civarlarında Museé de la vie romantique (Romantik hayat müzesi) ararken, karşıma Causses şarküteri çıktı! Benim için bu tavanından sosisler ve jambonlar sarkan, dev teneke fıçılardan litreyle zeytinyağı satan şarküteriyle karşılaşma anı, müzede geçireceğim her andan çok daha romantikti... Özellikle ev yapımı gnocchi ve fiyat-lezzet performansı şahane olan parmesan ile ilk görüşte aşk yaşadım diyebilirim. 
Sonrasında müzeyi de buldum, bahçesinde bir kahve de içtim. Ama beni Causses kadar etkilemedi ne yalan söyleyeyim. Yine de tabi, Causses'a kadar gitmişken, aynı sokaktaki müzeye de bir uğrayabilir insan. 
Hatta tersinden söylersem daha mantıklı olacak sanırım; Montmartre'a gitmişken insan, turist rotasından biraz sapıp, Musee de la vie Romantique bahçesinde bir kahve içip, sonra da Causses'a bir uğrayabilir. 

edi ile büdü'den sonra en sevdiğim ikili; 
peynir ile şarküteri
































55, rue Notre Dame de Lorette, Paris 9

Neler alınır;
Burada satılan her şeyin yerli üreticilerden, küçük çiftliklerden gelmesine, katkısız ve GDO'suz olmasına dikkat ediyorlar.  Bu yüzden her gittiğimde süt-yumurta- yoğurt gibi ürünlere bir göz atıyorum, mutlaka  ilgili çekecek bir şeyler buluyorum ve tatları da süpermarkette satılanlardan çok farklı oluyor.
Meyve- sebze reyonu da geniş, illa organik değil ama kesinlikle doğal. Paris'te kolay bulunmayan baharat, zeytin, kuru yemiş vs. de satılıyor. Yine de benim gitme sebebim her zaman parmesan peyniri  ve ev yapımı gnocchi ve makarnalar!






0 comments:

Post a Comment